دانشنامه
 

نحوه ارسال تیکت:

برای ارسال تیکت در سامانه تیکتینگ دانشگاه صنعتی شیراز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به آدرس ticket.sutech.ac.ir مراجعه فرمایید.
  • چناچه عضو سیستم هستید(برای اساتید و کارمندان محترم) به سیستم لاگین کرده و گام بعدی را دنبال کنید. (دانشجویان گرامی نیازی به لاگین در سیستم ندارند.)
  • مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ایجاد تیکت جدید» کلیک نمایید.
  • با کلیک بر روی گزینه فوق صفحه ای مطابق شکل زیر باز می باشد. در این صفحه بخش مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پس از آن بر روی دکمه «ادامه» کلیک نمایید.(دانشجویان گرامی چناچه در بخش آموزش مجازی مشکل دارند باید گزینه «آموزش مجازی» را انتخاب نمایند.)
  • کلیک بر روی «دکمه ادامه» منجر به باز شدن صفحه ای به شکل زیر می شود. در این صفحه فیلد ها را به ترتیب زیر تکمیل نمایید:
    • نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی درخواست کننده را به صورت کامل وارد نمایید.(اگر در سیستم لاگین کرده اید، این گزینه برای شما نمایش داده نخواهد شد.)
    • ایمیل: یک ایمیل معتبر که از آن برای ارتباط با شما استفاده خواهد شد را وارد کنید.(اگر در سیستم لاگین کرده اید، این گزینه برای شما نمایش داده نخواهد شد.)
    • اولویت: اولویت را تغییر ندهید و آن را بر روی «کم» تنظیم کنید.
    • موضوع: عنوان مشکل خود را در چند کلمه بنویسد.
    • بدنه پیغام: شرح کامل تری از مشکل خود را در بدنه پیغام وارد نمایید.
  • پس از درج موضوع و بدنه پیغام، سیستم به شکل هوشمند در «پایگاه دانش» خود جستجو کرده و در صورت یافتن راه حل مناسب آن را در بخش «پیشنهادات دانشنامه» با شما به اشتراک خواهد گذاشت. برا اینکه بتوانید «پیشنهادات دانشنامه» را مشاهده کنید، در صفحه فعلی به سمت پایین اسکرول کنید. «پیشنهادات دانشنامه» قالبی شبیه آن چه که در زیر آمده است دارد.

  •  در صورتی که «پیشنهادات دانشنامه» جواب شما را در بر میگرد می توان از ادامه فرایند ارسال تیکت خودداری نمایید. در غیر این صورت مطابق شکل زیر فیلد ها را تکمیل کرده و تیکت خود را ارسال نمایید:
    • فایل های پیوست: اگر در ارسال تیکت نیاز به ارسال اطلاعات اضافه تری وجود دارد بر روی گزینه «افزودن فایل» کلیک کرده و فایل پیوست خود را ارسال نمایید.
    • حریم خصوصی و شرایط و قوانین: تیک این گزینه را حتما بزنید.
    •  تایید عبارت امنیتی: زبان کیبرد خود را حتما بر روی En تنظیم کنید و عبارت امنیتی خواسته شده را در وارد نمایید.(اگر در سیستم لاگین کرده اید، این گزینه برای شما نمایش داده نخواهد شد.)
    • ارسال: برای اتمام فرایند ارسال بر روی دکمه «ارسال» کلیک نمایید. 
  • چناچه کلیه عملیات فوق را به درستی انجام داده باشید صفحه ای به صورت زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که شرح کاملی از تیکت ارسالی شما می باشد.
  • پس از این باید منتظر بمانید تا کارشناسان مرکز به شما پاسخ دهند.


نحوه مشاهده پاسخ های داده شده به تیکت های ارسالی:


پاسخ ارسالی از همکاران به کاربران از دو طریق قابل پیگیری می باشد:

  • با استفاده از ایمیل ارسالی:
    • در این روش امکان پاسخ مجدد روی تیکت وجود ندارد و باید مجددا یک تیکت جدید ایجاد نمایید.
      • به این صورت که به ایمیل خود لاگین می کنید.
      • در لیست پیام ها، پیام دریافتی از سامانه تیکتینگ دانشگاه را پیدا کنید.
      • با کلیک بر روی آن پیام، پاسخ داده شده به تیکت را مشاهده خواهید کرد. 
  • با استفاده از سامانه تیکتینگ:
    •   این روش برای زمانی مناسب است که بخواهید بر روی پاسخ داده شده به یک تیکت و بدون نیاز به ارسال تیکت جدید اقدام به پاسخ مجدد نمایید.
      • برای این منظور در بخش ورود و مطابق شکل زیر به ترتیب در فیلدهای مربوطه نام کاربری و پسورد خود را وارد نمایید.

      • تذکر: اساتید و کارمندان گرامی که قبلا برای آن ها اکانت ایجاد شده است می توانند در بخش مربوطه ایمیل و پسورد اختصاص داده شده به خود را وارد نمایند. دانشجویان محترمی که تیکت زده اند و پسوردی دریافت ننموده اند می توانند با استفاده از گزینه «فراموشی رمز عبور» و بر اساس ایمیل خود (که با آن پیش تر تیکت زده اند) نسبت به ریست و دریافت پسورد اقدام نمایند. 
      • پس از ورود بر روی دکمه «تیکت های من» که به شکل زیر است کلیک کنید:

      • با کلیک بر روی این دکمه لیست تیکت های مرتبط با شما به نمایش گذاشته می شود.
      • تذکر: همچون شکل زیر اگر لیست شما خالی است بر روی دکمه «مشاهده تیکت های حل شده» کلیک نمایید تا لیست تیک های بسته شده به نمایش در آید.

      • بر روی تیک مورد نظر را کلیک کرده تا اطلاعات بیشتر در خصوص آن را مشاهده نمایید.

پاسخ روی تیکت های قبلی:

بعد از یافتن تیکت مرد نظر در سامانه تیکتینگ، کاربر می تواند نسبت به ارسال پاسخ جدید بر روی آن تیکت و بدون نیاز به ایجاد تیکت جدید اقدام کند.

برای این منظور گام های زیر را در نظر داشته باشید.

  • در لیست تیکت های ارسالی، تیکت مورد نظر را یافته و بر روی آن کلیک کنید.
  • پس از آن بر روی دکمه «پاسخ» که در بالای پاسخ های ارسالی قرار دارد و به شکل زیر است کلیک کنید.

  • در صفحه جدید و مطابق شکل زیر پاسخ مورد نظر خود را وارد نموده و با کلیک بر روی دکمه «ارسال» منتظر پاسخ همکاران باشید.

  • تذکر: به این ترتیب تیکت مربوطه در صورت بسته بودن مجدد باز می شود و در کارتابل همکار مورد نظر قابل مشاهده است.

شرکت در نظرسنجی:

پس از دریافت پاسخ از کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه و برطرف شدن مشکل پیش رو، لطفا در نظر سنجی نیز شرکت کرده و بسته به عملکرد کارمند مورد نظر نسبت به امتیاز دهی و ثبت نظر اقدام نمایید.
برای این منظور یک لینک در خصوص شرکت در نظر سنجی، به ایمیل شما ارسال می گردد. با کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل ارسال، شما به صفحه ای مشابه شکل زیر هدایت خواهید شد که در آن امکان ثبت نظر و امتیاز دهی وجود دارد. اطلاعات موجود در این صفحه را با توجه به موارد زیر تکمیل فرمایید:

  • رضایت کلی:  تعداد ستاره های کلیک شده(به رنگ آبی) می تواند نشان دهنده میزان رضایت شما نسبت به عملکرد کارمند مربوطه باشد.(تعداد ستاره آبی رنگ بیشتر برابر است با عملکرد بهتر)
  • نظرات: نظرات خود را بخش نظرات وارد کنید.
  • ارسال: بر روی دکمه ارسال کلیک کنید تا امتیاز و نظرات شما ارسال گرد.
    امتیاز و نظرات شما می تواند سهم به سزایی در بهبود کیفیت و عملکرد این مرکز داشته باشد.
    لازم به ذکر است که نظرات و امتیازات وارد شده توسط کارشناسان مربوطه قابل مشاهده نمی باشد. 
محبوب ترین مقالات 
 
جدیدترین مقالات 
 
سیستم پشتیبانی کایاکو ارائه توسط فراسیستم