دانشنامه: عمومی
تنظیم کردن رایانامه دانشگاه در نرم افزار Outlook
ارسال توسط مهدی صمصامی, آخرین تغییر توسط مهدی صمصامی در 17 فروردین 1401 ساعت 13:40

روش انجام بازنشانی (تنظیم) رایانامه (ایمیل) در  OutLook

 

outlook   نرم‌افزاری است که برای دریافت و فرستادن نامه‌های‌الکترونیکی بکار می‌رود . یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کاربردهای نرم افزار Outlook ، مدیریت رایانامه است . این نرم‌افزار می‌تواند به شما در مدیریت فرستادن  و دریافت رایانامه های الکترونیکی کمک کند. اما Outlook به جز مدیریت رایانامه ها می‌تواند مدیریت دیگر اطلاعات شخصی شما ، مانند مدیریت فعالیت‌ها ، تقویم کاری ، یادداشت برداری ، مدیریت تماس‌ها ، مرورگر وب و یا حتی کار در حالت Offline را نیز به دست بگیرد . همچنین با آمیختن این نرم‌افزار با نرم‌افزارهای دیگری چون Microsoft Exchange Server و   Microsoft Sharepoint Server  کاربرد‌ های پیشرفته‌تری چون فرستادن و دریافت رایانامه ‌های درونی سازمانی ، بازنشانی تقویم و نشست های کاری ، فهرست Share point  و یا  اشتراک‌گذاری پرونده ‌ها (فایل) پیدا می‌کند.

نکته : در آغاز به آگاهی می‌رسانیم چنانچه این نرم‌افزار را برای مدیریت رایانامه ‌های خود بکار می برید ، ممکن است پیوستگی (ارتباط) این برنامه با میزبان (هاست ) شما در زمان دگرگونی (تغییر)  DNS‌ها ، دگرگونی IP تارنما (سایت) و یا جا به جایی سرور تارنما مانند سرور مجازی امریکا برای زمانی ، دچار اشکال شود. با توجه به دردسرهای این‌ چنینی که برای این نرم‌افزار دوست داشتنی پیش می آید ،  پیشنهاد  ما بکار بردن نرم‌افزار ThunderBird برای جایگزینی این نرم‌افزار است.

در دنباله  به روش انجام بازنشانی رایانامه ها در Outlook می‌پردازیم . انگاره (تصویر) هایی که هست از محیط نسخه 2007 این برنامه گذاشته شده ‌اند اما بازنشانی های انجام شده برای همه نسخه‌های Outlook  یکسان است.

۱-  پس از اجرای OutLook از راه منوی بالای صفحه دکمه Tools و در دنباله ، گزینه Account Settings را برگزینید . (در 2013  Outlook و بالاتر ، نخست منوی File را برگزیده و در صفحه‌ی باز شده، گزینه‌ی “Account Settings” را برگزینید و دوباره از منوی باز شده گزینه “Account Settings…” را برگزینید .

 

 

۲-  در بخش Email  گزینه New  را برگزینید.

 

 

۳-  چارگوش (چک‌باکس) Manually configure server settings or additional server type را نشان کنید  و به گام پس از آن بروید.

 

  

 ۴- Internet-Email  را برگزیده و به گام پس از آن بروید.

نکته : در نسخه‌های تازه برنامه همانند Outlook 2013 در این گام ، صفحه تازه ای باز می‌شود که در صفحه Choose Service  گزینه سوم یعنی POP or IMAP را برگزیده و بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

 

۵-  گزینه هایی (فیلدها) که  در این صفحه هست ، را برابر  با نمونه های  زیر پر کنید:

Your Name  : نام دلخواه برای واگذاری  به حساب رایانامه را وارد کنید.
Email Address  : نشانی رایانامه  را بنویسید .

Account Type  : گونه (نوع) قرارداد (پروتکل) پیوستگی (اتصال) به سرویس رایانامه  خود را سازگار  با نیاز خود POP3 یا  IMAP  برگزینید .

Incoming Mail Srever  :  نشانی mail.sutech.ac.ir بکار ببرید .

Outgoing Mail Srever  : نشانی mail.sutech.ac.ir  بکار ببرید .

Username  : همه نشانی رایانامه خود را بنویسید .

Password  : گذرواژه دسترسی به حساب رایانامه خود را بنویسید .

 

 

۶- دکمه More Settings را برگزینید .

در بخش Outgoing Server چارگوش My outgoing server (SMTP) required authentication را نشان کنید.

 

  

به زبانه(Tab )   Advanced  بروید :

–  اندازه Incoming Server – POP3  به صورت پیش‌فرض برابر با 110  هست . این مقدار را بازنشانی نکنید .
–  حتما درگاه (پورت) وابسته در بخش  Outgoing Server – SMTP را 587 بگذارید .
–  گزینه This server required an encrypted connection را از حالت برگزیده بیرون آورید .(نشان این گزینه برداشته شود)
–  اندازه گزینه Use the following type of encrypted connection را بر روی None  گذاشته  و نگه دارید .
–  چنانچه می خواهید با دریافت هر رایانامه ، یک رونوشت  از آن در وب‌ میل بماند ، در بخش Advanced چارگوش Leave a copy of message…  را نشان نمایید وگرنه ، از نشان کردن آن ، خودداری کنید.


۷-  اکنون در پنجره Internet E-mail Setting با بکاربردن دکمه Test Account Settings  آزمون پیوستگی را انجام دهید . چنانچه هر دو نتیجه ، مانند انگاره زیر، سبز رنگ بود، به این معناست که پیوستگی انجام شده است .

 

۸- این پنجره کوچک را ببندید و در ادامه Next و Finish را برگزینید.

نکته های قابل توجه :

–  هم اکنون درگاه 25 در بیشتر سرویس‌دهنده‌های اینترنت کشور بسته شده است و شاید به ناکارآمدی در پیوستگی برنامه و سرور بینجامد ، ازین روی بایستی درگاه587  را به جای 25 بکار ببرید .

 

(0 رای)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
ارسال نظر جدید
 
 
نام کامل :
آدرس ایمیل :
متن نظر :
تأیید عبارت امنیتی 
 
لطفا متنی که در تصویر مشاهده می کنید را در کادر زیر وارد کنید (ما از این برای جلوگیری از ارسال خودکار استفاده می کنیم).

سیستم پشتیبانی کایاکو ارائه توسط فراسیستم